Як з’явилися квест-кімнати?

Класичні квест-кімнати, які часто називають ескейп-румами, – це реалістичні ігри, головною метою яких є знайти вихід з кімнати, орієнтуючись на підказки. Нескладно здогадатися, що з’явилася ця розвага зі світу комп’ютерних ігор.

У 2004 році була розроблена та випущена онлайн-гра «Crimson Room». Японська гра пропонувала учасникам знайти у віртуальній кімнаті підказки (котрих за правилами було 13), вони були сховані у предметах інтер’єру і завдяки ним можна було покинути кімнату. На сьогоднішній день саме такі правила встановлені у більшості квест-кімнат. Характерною рисою комп’ютерної гри був інтер’єр у червоних тонах, тож перші квест-кімнати теж запозичили цю ідею та інші особливості.

1559378391291_default Як з’явилися квест-кімнати?

Через деякий час з’явилася нова китайська версія цієї гри з зеленим інтер’єром, яка називалася «Viridian Rооm» і мала логічні загадки більш високого рівня. Далі було розроблено «Blue Chamber», «White Chamber» та інші версії, кожна з яких ставала все складніше та цікавіше. Усі вони мали досить схожий сюжет: головний герой опинявся у замкненій кімнаті та намагався знайти підказки серед предметів навколо нього, котрі б допомогли йому покинути кімнату.  Самі геймери нерідко зазначали, що захоплення подібними іграми добре впливало на розвиток їх логічного та стратегічного мислення, а також допомагало навчитися діяти у нестандартних ситуаціях. Гру полюбили як дорослі, так і діти.

Нехитра ідея з часом дала поштовх для проекту по відтворенню гри у реальних умовах. Така незвичайна галузь у індустрії розваг була прийнята з ентузіазмом. Причина доволі проста: багато геймерів мріяли хоч раз побувати на місці улюблених персонажів ігор. Ідея, знаходячись у замкненій кімнаті, вирішувати головоломки та обходити перепони на шляху до головної мети багато кому прийшла до вподоби, адже це – можливість відчути себе героєм триллера чи бойовика.

Однак спочатку було багато питань щодо організації подібних проектів, оскільки раніше ніхто не робив нічого подібного, а отже, мало хто розумів, як це організувати на практиці. Перші квест-кімнати з’явилися у США у 2006 році, вони були розроблені за сюжетом творів Агати Крісті. З часом квести почали розповсюджуватися вздовж усього континенту, а згодом і по всьому світу. Серед європейських країн першою, у якій з’явилися квест-кімнати, була Угорщина. На сьогодні, лідером за кількістю квеструмів виступає Китай.