Як квести з’явилися в реальності

Для геймерів поняття «квест» знайоме давно. Спочатку мова йшла про жанр, який отримав свою назву на честь графічної серії пригодницьких ігор King’s Quest, Space Quest, Quest of Glory, участь в яких приймалася в режимі онлайн. Сьогодні комп’ютерні ігри представлені у величезному асортименті, а якість їх оформлення просто вражає. З початку нульових паралельно стали розвиватися квести в реальності, які також виявилися дуже вдалим проектом. Тисячі геймерів і людей, що не полюбляють довге сидіння за монітором, отримали можливість зібрати компанію друзів і відправитися назустріч справжнім пригодам.

the-key Як квести з'явилися в реальності

Квест-кімнати: історія виникнення

Поява квестів в реальності пов’язана з 2004 роком, коли на ринок вийшла онлайн-гра Grimson Room. Саме вона стала основною для появи першої ескейп-рум, правилами якої було ув’язнення команди в кімнаті на 60 хвилин, відведених на рішення запропонованих завдань.

Приміщення, в якому закриті гравці, стає місцем справжньої театральної дії, що має певний сюжет, відповідне оформлення інтер’єру. Учасникам команди пропонується ряд завдань, виконавши які вони отримають ключ до виходу з кімнати. При необхідності гравці можуть скористатися підготовленими заздалегідь підказками, попросивши їх у оператора.

Квест-кімната відрізняються між собою:

  • тематикою – сьогодні відкрита величезна кількість кімнат, в основі яких лежать сюжети відомих книг і фільмів: детективи, пригоди, жахи, казки – кожен зможе відшукати історію, яка припаде йому до смаку;
  • рівнями складності – всього їх три: легкий, середній і високий, вибираючи рум, варто орієнтуватися на досвід усіх членів команди, щоб відшукати оптимальний для всіх варіант;
  • здатністю розмістити різну кількість гравців – стандартні руми розраховані на компанію з 2-5 чоловік, проте існують кімнати, що дозволяють взяти участь у квесті команді, число гравців якої досягає двох десятків, для них характерно використання приміщень з великою площею і найчастіше основою стають сюжети, що нагадують дитячі хованки.

Також квест-кімнати можна класифікувати за місцем розташування. Це не основний критерій, але чим ближче рум від центру міста, і чим краще в цьому районі транспортна розв’язка, тим частіше його відвідують.