Історія походження і розвитку квест-кімнат в реальності

Мало кому сьогодні достеменно відомо, що перші квест-кімнати в форматі «вибратися за 1 годину» стали з’являтися задовго до 2013, в якому вони знайшли таку широку популярність. «Вихiд з кімнати» – популярний ігровий жанр пригодницьких ігор або квестів.

Ключовий момент в даних іграх – участь в інтерактивній історії з дослідженням навколишнього світу, а також використанням відповідних атрибутів для вирішення різноманiтних квестових загадок. Ідея, яка полягає в тому, щоб перенести загальний ігровий процес з віртуального світу до реального, багато в чому дуже вдала. Однак галузь, що стала справжнім бумом на терені ігрових атракціонів в реальному світі в 2014 році, з’явилася не зовсім так.

Де зароджувалися і повчали свій розвиток квест-кімнати в реальному життi?

За нинішній день не можна сказати напевно, хто саме став прабатьком сучасних поколінь квест-румів. Подейкують, що перші кімнати з’явилися в Румунії, хто схильний вважати, що вперше таку розвагу запропонували в азіатських країнах, а деякі і зовсім вважають, що квест-кімнати – прямі спадкоємці всесвітньо вiдомого «London Dungeon».LcdFI26dvoo-300x200 Історія походження і розвитку квест-кімнат в реальності

Квест-кімнати в азіацькому життєвому просторi

У найбільш розвинених країнах Азії, як правило, квестови кімнати представлені в форматі однієї-двох головоломок, які гравцям необхідно вирішити буквально за десять хвилин. Особливої антуражу або технологічних нововведень, які могли б супроводжувати такi атракціони, тут немає.

Швидше за все це розминка для мізків, ніж повноцінне розвага. Хоча ті ж сучасні японські квести відрізняються від всіх інших у світі своєю оригінальністю, неповторністю, а також певної жорстокістю, по відношенню до гравця. Загалом, все в дусі японців.
Самі ж загадки в переважній більшості по-азійському класичних квест-румів витають в повітрі, і можуть здатися дивними для недосвідченого в тонкощі тамтешнього світу і культури європейської людини.

Квест-руми у Європі

У країнах Європи квести носять характер так званих перфомансів, про які ми згадували в деяких попередніх статтях. Такі заходи передбачають обов’язково участь акторського складу і невелика кількість смислових квестових загадок. В даному випадку наголос робиться на антураж, який здатний з головою занурити гравця в дивовижний і загадковий світ реальних квеструмов.

Нетиповими в даному контексті стали перші кімнати, які з’явилися в Амстердамі і Румунії приблизно в 2007 році, і були виконані в форматі «вибратися з кімнати за 60 хвилин». Такі кімнати, як правило, дислокувалися в місцевих готелях і квартирах, в яких був вельми примітивний антураж.